Brev:
Kostvaner og pottetræning
26. februar 2012
Alder:
9 mdr.
Kostvaner og pottetræning
Hej Helen,
Tid til endnu et par spørgmål:-)
Vores datter er nu lidt over 9 måneder, vejer omkring 9.5 kg og måler 73.5 cm. Kravler og er i alle skabe og skuffer som de fleste små nysgerrige baby'er.
Første spørgsmål er ang kost vaner, hendes skema ser således ud:
Vågner kl 07:00
Spiser morgenmad kl 07:30. Havregrød med lidt bananmos og en klat smør. Lidt youghurt natural med banan og blåbær som vi selv blender. Vand fra kop.
Kl 09:30, frugt pure, banan, æble og pære som vi selv blender. 140 ml af NAN. Sover ca 20 - 30 min
Kl 12:00 spiser alm mad, små stykker. ris med fisk eller pasta med kød eller kartofler med grønsages pure. Vi laver normalt en sauce af blendede grønsager eller tomater så det ikke bliver for tør at spise. Får altid bagefter enten et stykke brød eller et stykke rå grønsag som fingermad. Vand fra kop.
Sover derefter ca fra 12:30 til 14:00
Kl 15:00 frugt pure, banan, æble og pære som vi selv blender. NAN 160 ml. Sover en gang imellem 20 min men ikke altid, afhængig af hvormeget hun sov efter middagsmaden.
Kl 18:00 Spiser aftersmad, alm mad, små stykker. ris med fisk eller pasta med kød eller kartofler med grønsages pure. Vi laver normalt en sauce af blendede grønsager eller tomater så det ikke bliver for tør at spise. Får altid bagefter enten et stykke brød eller et stykke rå grønsag som fingermad. Vand fra kop.
Kl 19:30 NAN 230 ml i hendes seng, sover derefter til 07:00 men vågner dog et par gange om natten for at få sin sut.
Spørgsmål er hvad du synes om madplanen og sovemønster? Skriv gerne hvad du mener skal være næste trin?
Vi vil også gerne have dit råd ang. NAN. Hvormeget skal vi give hende og hvornår kan vi reducer NAN? Vi har læst os fremtil at hun ikke behøver NAN i forbindelse med kl 15 frugten. Er du også af denne mening og betyer det så hun skal have mere NAN i forbindelse med kl 9 frugten og godnat flasken?
Ang almindelig mælk, er det korrekt hun først må få mælk når hun er 12 måneder?
Sidste men ikke mindst vigtigt:-)
Potte træning, hvordan kan man se om ens barn er klar til potte træning?
Med venlig hilsen
den involverede far:-)