Kostvaner og pottetræning

26. februar 2012

Alder:
9 mdr.

Kostvaner og pottetræning

Hej Helen,

Tid til endnu et par spørgmål:-)

Vores datter er nu lidt over 9 måneder, vejer omkring 9.5 kg og måler 73.5 cm. Kravler og er i alle skabe og skuffer som de fleste små nysgerrige baby'er.

Første spørgsmål er ang kost vaner, hendes skema ser således ud:
Vågner kl 07:00
Spiser morgenmad kl 07:30. Havregrød med lidt bananmos og en klat smør. Lidt youghurt natural med banan og blåbær som vi selv blender. Vand fra kop.
Kl 09:30, frugt pure, banan, æble og pære som vi selv blender. 140 ml af NAN. Sover ca 20 - 30 min
Kl 12:00 spiser alm mad, små stykker. ris med fisk eller pasta med kød eller kartofler med grønsages pure. Vi laver normalt en sauce af blendede grønsager eller tomater så det ikke bliver for tør at spise. Får altid bagefter enten et stykke brød eller et stykke rå grønsag som fingermad. Vand fra kop.
Sover derefter ca fra 12:30 til 14:00
Kl 15:00 frugt pure, banan, æble og pære som vi selv blender. NAN 160 ml. Sover en gang imellem 20 min men ikke altid, afhængig af hvormeget hun sov efter middagsmaden.
Kl 18:00 ...

Annonce

... Spiser aftersmad, alm mad, små stykker. ris med fisk eller pasta med kød eller kartofler med grønsages pure. Vi laver normalt en sauce af blendede grønsager eller tomater så det ikke bliver for tør at spise. Får altid bagefter enten et stykke brød eller et stykke rå grønsag som fingermad. Vand fra kop.
Kl 19:30 NAN 230 ml i hendes seng, sover derefter til 07:00 men vågner dog et par gange om natten for at få sin sut.

Spørgsmål er hvad du synes om madplanen og sovemønster? Skriv gerne hvad du mener skal være næste trin?

Vi vil også gerne have dit råd ang. NAN. Hvormeget skal vi give hende og hvornår kan vi reducer NAN? Vi har læst os fremtil at hun ikke behøver NAN i forbindelse med kl 15 frugten. Er du også af denne mening og betyer det så hun skal have mere NAN i forbindelse med kl 9 frugten og godnat flasken?

Ang almindelig mælk, er det korrekt hun først må få mælk når hun er 12 måneder?

Sidste men ikke mindst vigtigt:-)

Potte træning, hvordan kan man se om ens barn er klar til potte træning?

Med venlig hilsen
den involverede far:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.